https://www.TopAutoonderdelen.NL/ www.AUTOdoc.nl
Het is nu ma 22 jan, 2018 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: diverse vragen
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 11:34 am 

Ik heb een aantal beginnersvragen.

1. Bij aankoop van de airbrush (Iwata) is deze netjes voor mij in orde gemaakt. Oa met wat vet ingesmeerd meen ik. Nu hoor ik van de een dat het vet verwijdert dient te worden en van de ander juist dat het moet blijven zitten. Mijn gevoel zegt dat het juist moet blijven zitten. (net zoals je je fiets af en toe behandelt zeg maar)

2. Dient de naald nu wel of niet elke keer gepolijst te worden?

3. Wat mag ik verwachten van een een beginnerscursus? Kortom wat zou ik in pak m beet 5 lessen geleerd moeten hebben?

Profiel  

Berichttitel: Re: diverse vragen
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 12:18 pm 
Moderator
Moderator

Marleen77 schreef:
Ik heb een aantal beginnersvragen.

1. Bij aankoop van de airbrush (Iwata) is deze netjes voor mij in orde gemaakt. Oa met wat vet ingesmeerd meen ik. Nu hoor ik van de een dat het vet verwijdert dient te worden en van de ander juist dat het moet blijven zitten. Mijn gevoel zegt dat het juist moet blijven zitten. (net zoals je je fiets af en toe behandelt zeg maar)

2. Dient de naald nu wel of niet elke keer gepolijst te worden?

3. Wat mag ik verwachten van een een beginnerscursus? Kortom wat zou ik in pak m beet 5 lessen geleerd moeten hebben?

1. Het vet is als het goed is achter de naaldpakking gebruikt, niet waar de verf kan komen, dat houdt je AB wat soepeler. ik spuit over het algemeen af en toe wat wapenolie in het gat van de trigger.
Zorg er voor dat het smeermiddel ALTIJD siliconen vrij is, siliconen is de grootste vijand van een spuiter.

2. De naald hoeft niet iedere keer gepolijst te worden, het is wel zo ..hoe gladder de naald , des te minder last van tipp-dry je hebt en hoe fijner je kan werken.
als je naald eenmaal goed glad is kun je lang spuiten zonder te polijsten. Van verf slijt je naald erg weinig.
het is wel erg belangrijk dat je je naald in de lengte richting polijst. Sommigen zetten de naald in een schroefmachine,
laten hem daarmee rond draaien en houden er een doekje met polijst pasta tegenaan. Dan krijg je miniscule groefjes haaks op de richting van je lucht en verf
dus werkt dit vaak averechts.

3. Wat je mag verwachten ligt puur aan je "leermeester", en hoeveel je thuis oefent. Na 5 lessen of na een uurtje of 12 spuiten heb je AB nog niet onder controle om
wat freehand te kunnen spuiten, of je moet een natuurtalent zijn. Het ligt er ook een beetje aan wat je doel is, en welke richting je in wil.
Als je kijkt naar de post van Eddy met de wolf, ik geloof dat de dame die dat aan het maken is nog nooit een airbrush vast heeft gehad.
Dat is een andere manier van aanpak als dat ik geleerd heb.

suc6

grtz Twan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 13:46 pm 

Hoi Twan,

Volgens mij is het idd achter de naaldpakking gebruikt. Het kwam uit een heel klein tubetje en ik ga er vanuit dat het idd silliconenvrij geweest is. Dien ik dit zelf ook zo nu en dan te doen of is dit alleen belangrijk in het begin als je de aurbrush net gekocht hebt?

Punt 2 is duidelijk;-)

Punt 3 Tijdens de beginnerscursus heb je het materiaal te leen en heb ik voor mijn gevoel de airbrush zelf nog niet heel veel tijd in mijn handen gehad. Nu ik het zelf aangeschaft heb hoop ik daar verandering in aan te kunnen brengen;-)
Welke post van Eddy bedoel je dan? Ik zie wel een step by step maar die is niet van een wolf nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2012 16:02 pm 
Moderator
Moderator

af en toe een keer smeren houdt het soepel, voorkomt wrijving en dus slijtage. als je veel met thinner zou werken
zoals ik en de airbrush in een verfpistool spoeler met thinner schoonmaakt, dan komt er achter de naaldpakking ook
nogal wat thinner waardoor het smeermiddel oplost en de trigger wat stroever gaat.
Maar ik moet ze daarom ook wat vaker helemaal uit elkaar nemen om schoon te maken.

neem je eigen spuitje mee naar je les ( neem ook je slang mee mocht jou aansluiting anders zijn),
als het een spuitje is van enige kwaliteit zal de lesgever daar zelfs blij mee zijn.

ik bedoel deze post viewtopic.php?f=15&t=5076

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur