Het is nu ma 10 dec, 2018 17:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vraagje over pistolen
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 16:38 pm 

even voorstellen: ik ben nieuw hier en ik ben pas begonnen met een cursus airbrus. ik ben dat beginnen doen vanwege mijn interesse in moto's en dus vooral het mooie spuitwerk daarop en op de helmen. En omdat ik aan het revalideren ben van een sportblessure, en ik moest een rustiger hobby zoeken. en airbrush leek mij dus een interessante keuze.

nu is het feit dat ik heel dicht bij deze winkel woon http://www.alphametal.be/nl/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=4661
die verkopen heel goedkoop materiaal, en natuurlijk volgens de mensen van die winkel is da allemaal heel goed materiaal da kan concurreren met de duurdere merken.

nu is mijn vraag dus is da waar of liegen die? heeft er al iemand echt ervaring met 1 van deze pistolen?
ik heb vanwege mijn sportblessure belachelijk veel tijd om te oefenen, maar tijdelijk (paar maanden) nie teveel geld

alvast bedankt, en mijn excuses als deze of gelijkaardige vraag al eerder is gesteld

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 17:04 pm 
Moderator
Moderator

Hallo Damien,

vraag die man eens om er één aan te sluiten en het eens te laten zien.
Ik denk dat hij niet weet hoe een airbrush pistool werkt.
Weet hij dat wel dan kan hij je laten zien hoe goed ze zijn.
Maar een AB voor een tientje lijkt mij speelgoed kwaliteit.

Ik wist niet dat die ijzerwarenzaak in de Lepelstraat ook AB spullen verkocht, ze verkopen ook
frezen en draaibank onderdelen uit china, hebben ze ook maar meteen wat AB spul meebesteld denk ik
ik kom daar minstens 3 keer per week langs gereden.
Ik kom daar van net over de grens.

Laat je op de cursus adviseren wat je het best kunt kopen, waar doe je de cursus eigenlijk?

grtz Twan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 17:24 pm 

hoi,

heb net eens gekeken naar de site

als ik van jouw was zou ik even kijken bij http://www.lion-art.nl
heb daar pas een fazzet h2 gekocht en die werkt super is momenteel in promotie en kost 55 euro
de trident verf is op waterbasis en werkt makkelijk
het lijkt me een slimmer om bij hem te bestellen en laten opsturen, heb je zo in huis en dan heb je materiaal dat goed is
Heb al veel bij hem besteld als je de bevestigingsmail krijgt mail ik mijn betaling door (als bewijs dat het betaald is) en na 2 dagen heb je het thuis.

het is zo al een kunst om de airbrush onder de knie te hebben kan je beter met goed materiaal beginnen
Ben zelf ook van lommel en wist niet dat die dat verkopen, je mag altijd eens een keertje langs komen om het materiaal te bekijken voor je een bestelling plaatst

grtjs Jessie

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 17:36 pm 

En hoe zit het met reserveonderdelen, zoals naald en nozzle? Die zie ik niet op zijn site staan. Zonder goede onderdelenvoorziening heb je al snel een wegwerpspuit, en ben je al snel duurder uit dan bij de reguliere merken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 18:33 pm 

alvast bedankt voor de reacties.

ik heb zaterdag 22 september mijn eerste les gehad in sint-niklaas bij guy. goeie leerkracht leuke mens en gezellige sfeer
en hij heeft goed advies gegeven over airbrush pistolen hij denkt ook dat die HBM BD prul is
en heeft een aantal airbrushes voorgesteld waarvan ik er zeker is 1 van wil gaan kopen, met prijzen vanaf rond 150eur tot 240eur. En hij winkelt bij artobi.

nu het probleem is ik ben revaliderend van een aantal zenuw knellingen enzo vooral in mijn been, maar had er ook 1 in men rechterarm. dus het is voor mij al moeilijker om met zon gevoelig instrument om te gaan ma ook wel een goei kine oefening voor men hand. maar dus ik kan niet en ben ook de onervaren om zelf dus de kwaliteit in de winkel de gaan keuren.
mischien leuk om te weten dat ze binnenkort bij alpha metal een airbrush demonstartie geven waar je ook die pistolen kunt uittesten. Voor mij is het dus da bovenvermeld probleem. da is in het najaar wanneer hebben ze niet gezegd ik moest de website in het oog houden. maar wat zijn zoal de problemen die op latere termijn bij zon pistool tevoorschijn kunnen komen?

Maar ik denk persoonlijk dat voor mij gevaarlijk is om direct een heel duur pistool te kopen, maar ik wil ook wel dat ik met mijn eerste pistool lang en veel mee kan oefenen. nu bij alpha metal zeggen ze dat het enige verschil is dat op de goedkoop geen merknaam op de pen staat. maar logisch da ze hun eigen materiaal nie gaan afraden aha. Al het begin van hobby's zijn toch zo moeilijk :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 20:30 pm 

Je krijgt waar je voor betaald, zo simpel is het..

Probeer in het vervolg wat meer aan hoofdletters en punten te denken, dat leest veel prettiger voor anderen.

Laatst bijgewerkt door lexo op ma 24 sep, 2012 9:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 21:03 pm 

Citaat:
quote="lexo"]Je krijgt waar je voor betaald, zo simpel is het..

Goh dat is net mijn probleem, van mijn persoonlijke ervaring weet ik dat da nie altijd zo is. Ik hem al een paar keer gehad dat het goedkoop merk beter is dan de gelijkaardige duurdere. maar meestal heb jij wel gelijk :( .

Maar ik moet de komende maanden toch voorzichtig (qua financieel enzozijn) met wat ik doe, en alles goed wikken en wegen om het zomaar te zeggen.
dus is goed luisteren en navragen bij de wat meer ervaren.
vooral ook omda dit een heel groot verschil is met wat ik vroeger deed, en omdat ik niet teveel risico's kan veroorloven op het moment.

oh en voor ik het weeral vergeet, dank u jebs voor die goei link van lion-arts xxx da ziet er al als een betere winkel uit voor da soort dingen.

En wa voor merk airbrush pistolen word er zoal door jullie gebruikt, of raden jullie zoal aan?

Enja sorry voor het vergeten van punten en coma's enzo, maar het is al een paar jaar geleden dat ik nog deftig nederlands heb moeten typen :lol:

En nogmaals sorry als ik vragen stel die hier al eerder behandelt zijn. Ik ga morgen de tijd nemen om hier eens goed rond te snuffelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 6:09 am 

Er zijn heel wat topics over airbrushes hier, even zoeken dus.

Eigenlijk is het heel eenvoudig, kijk welke merken ze bij een fatsoenlijke airbrush-winkel verkopen, dat zijn toch de betere. De spuitjes van jouw link zijn weer verdacht goedkoop, vind je ook niet?
als je dit forum eens bekijkt vind je meteen dit topic, geheel gewijd aan spuitjes:
http://airbrushforum.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=2187

En zo staan er nog veel meer, beetje moeite doen voordat je gaat vragen dus...

Laatst bijgewerkt door lexo op ma 24 sep, 2012 9:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 7:06 am 

Citaat:
En wa voor merk airbrush pistolen word er zoal door jullie gebruikt, of raden jullie zoal aan?

Hallo Damien,
Onder ''Airbrushspuiten en compressoren'' zal je in de rubriek ''welk airbrush pistool heb je en wat vindt je ervan'' meerdere merken tegenkomen waarvan je Iwata en Harder & Steinbeck in de diverse uitvoeringen het meest zal tegenkomen (link van bovenstaand stukje van Lexo).
Citaat:
Ik hem al een paar keer gehad dat het goedkoop merk beter is dan de gelijkaardige duurdere.

Mogelijk maar dat zal bij airbrushes, vrees ik, niet het geval zijn. Er worden bij handelsondernemingen en op Marktplaats inderdaad talloze ''professionele'' spuitjes (lees: Chinese junk) aangeboden van twee of drie tientjes maar ik kan je garanderen dat je daar spijt van gaat krijgen; ondanks het feit dat ze door de verkopers de hemel worden ingeprezen!
De meest simpele reden is dat die lui gewoon totaal niet weten waar ze het over hebben, geen enkele technische ondersteuning, service of garantie kunnen geven en zelfs nog nooit een spuit van binnen gezien hebben, geen losse onderdelen als nozzles en naalden hebben en over het algemeen gewoon absolute rommel leveren.
Koop je een spuitje va een gerenommeerd merk en je wil toch niet verdergaan met spuiten, dan valt zo'n pistool ook altijd nog wel te verkopen, een Chinese kloon willen de meeste airbrushers nog niet eens voor niets hebben, gewoon rotzooi waar niet mee te werken valt...

Een advies: haal je airbrushmateriaal (als je er in ieder geval ook plezier van wil hebben) bij een van de airbrushwinkels en niet bij een of ander ijzerboer...

groeten, sjors

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 9:18 am 
Moderator
Moderator

als je weet wanneer ze een demo geven, laat het dan even weten, ik wil ze wel eens proberen.

goedkoop is niet per defenitie slecht, maar ik heb wel al verschillende heel goedkope vast gehad
en deze waren erg gammel. De naam die op de spuitjes staat kun je zelf bepalen als je ze in china besteld,
dus er zijn veel van zulke spuitjes in omloop met een andere naam
Ik heb wel ooit een "goedkopere" vortex gekregen ( prijs ong € 75 geloof ik, met 3 naaldsets), om uit te testen en m'n bevindingen te publiceren op een
ander forum. En deze was me 'tot m'n grote verbazing erg meegevallen. Niet vergelijkbaar met een Iwata
maar was erg goed te controleren. Nadeel: apparaat zat vol rubberen pakkingen, dus met mijn thinnergedragen
lak was dat voor dat spuitje een mishandeling. Maar er zat ook een 0.5mm naald bij dus ik gebruik deze nogsteeds
bij muurschilderingen..

grtz

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 14:01 pm 

Citaat:
Ik heb wel ooit een "goedkopere" vortex gekregen ( prijs ong € 75 geloof ik, met 3 naaldsets), om uit te testen en m'n bevindingen te publiceren op een ander forum. En deze was me 'tot m'n grote verbazing erg meegevallen.

Twan, ik denk inderdaad dat Vortex, Lancaster (daar heb ik een soortgelijke ervaring mee als jij met Vortex; volgens mij zijn dat ook "broertjes"), en bijv. Hansa zo'n beetje de uitzonderingen op de bekende regel zijn. :wink:
Maar dan hebben we het toch ook over een prijsklasse die toch nog beduidend hoger ligt dan de beoogde "super-professionele", Chinese Marktplaats/ijzerboer-shit, waarbij dan ook direct gezegd moet worden dat de eerdergenoemde prijsklasse (50-75 euro) zeer zeker geen garantie is voor de kwaliteit van alle overige spuiten in dit segment...

(Ik noem verder bewust even geen merknamen omdat ik anders weer de nodige boze reacties krijg maar iedere beginner die inderdaad de moeite neemt om zich eerst eens wat te verdiepen in ''welk airbrush pistool heb je en wat vindt je ervan'' krijgt genoeg informatie!)

groeten, sjors

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 15:45 pm 

allemaal alvast bedankt voor jullie antwoord

en voor de geinteresseerden, de datum van die die demonstratie dat ik vertelde is uit

ik heb er een nieuwe topic voor geopend viewtopic.php?f=9&t=5272

dus veel plezier

en nogmaals bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 17:07 pm 

hallo damien,
ik volg al meerdere cursussen bij guy de zaterdagvoormiddag.
wat hij je aanraad zal zeker gene brol zijn.en niet de duurste.
ik zelf heb 2 spuiten van iwata de hp-cp en de hp-bp.
beide goeie spuiten voor zijn prijs.
bij artobi kosten ze beide 139euro.
bij lion betaal je nog verzendingskosten.
als je het vraagt aan guy brengt hij ze de week daarna mee naar de cursus.
gr kurt

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 17:56 pm 

oh da weet ik en ik heb al lang door dat de guy daar veel verstand van heeft, en het is ook een heel toffe mens om naar de luisteren. en door naar guy te luisteren en wat op dit forum te zitten ben ik wel van plan om oftewel een iwata oftewel een harder & steenbeck te kopen

Maar het ligt echt aan mij hoor ik heb een aandoening dat mij al zoveel problemen heeft gekost in het verleden.
ik ben gewoon zo nieuwsschierig naar alles, en dus ook naar die goedkope dingen waarvan natuurlijk de verkopers er bijna hun leven voor zouden geven om die dingen te promoten.
Nu weet ik ook van mijn persoonlijke verleden dat goedkoop niet altijd slecht is, kijkende naar mijn thaiboks materiaal en aantal schoenen zonder merk die gebaseerd zijn op merknamen. Maar daar had ik verstand van van airbrushes dus nog niks.

en het probleem is ik moet nu voor de moment echt wel opletten met wat ik doe, dus ik ga en kan nietmeer in het rondweg geld verspillen. Anders had ik allang een aantal van die goeikoop airbrushes gekocht en er over geschreven. maar ik ben denk ik dus ook van plan om op 27 oktober naar die demo tegaan zien

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur