https://www.TopAutoonderdelen.NL/ www.AUTOdoc.nl
Het is nu do 19 apr, 2018 20:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 8:27 am 
Moderator
Moderator

Ok duidelijk Chris,

Hardop denken is naar mijn mening altijd goed, wordt te weinig gedaan.
Het kan ooit een probleem tackelen, wat logisch en simpel is, maar niemand wil of durft te zeggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 18:25 pm 

Is niet echt hardop denken wat ik doe. Ik had hetzelfde probleem met mijn anders altijd perfect verwijderbare friskfilm. Achteraf bleek dat de autospuiter die de basiskleur met blanke lak had opgezet niet had gestookt. Ik merkte het eigenlijk bij het ontvetten al maar sloeg er kennelijk niet genoeg acht op. Gelukkig ging het maar om een relatief klein stukje. Ik geloof inderdaad dat ik water en scotch brite heb gebruikt om de lijmresten te verwijderen. Kan ook wasbenzine zijn geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 19:55 pm 

jaa dat zou ook nog een optie kunnen zijn, wasbenzine met schottish brite (of zoiets :P ) of misschien ontvetter...? ik ga het morgen proberen en dan zie ik wel weer verder. maarja het is natuurlijk wel zo, dat wat je gespoten hebt, moet toch weer licht geschuurd worden voor de laatste lagen blanke lak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 22:16 pm 

ik heb het vandaag nog weer geprobeerd met schottish brite en wasbenzine weg te krijgen, maar dit hielp echt niet meer, die lijm is echt in die lak gaan vreten dus ik heb besloten helemaal opnieuw te beginnen en de tankhelft maar weer blank schuren. ik heb nog even een proefstukje afgeplakt met de tape en er met 2K blanke lak overheen gegaan. nu maar kijken wat het gaat doen. het is jammer maar het is niet anders en de tank werd er niet mooier op. ik heb airbrush-services almere ook nog even gebeld en die zij dat die tape waarschijnlijk niet geschikt is voor 2K lak, dus blijkbaar heeft het wel daaraan gelegen :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2013 18:26 pm 

nou... ik heb het proefstukje met de afplaktape en de blanke lak daaroverheen bekeken en het plaatje zit weer eens onder de lijmresten. het heeft dus aan de blanke lak gelegen. alleen op de stukken waar de afplaktapestroken elkaar overlappen zijn geen lijmresten, dus bij die KIP tape moet je 2 lagen tape over elkaar afplakken wil je dit voorkomen. ik heb het ook met een andere tape gedaan en die liet niets qua lijmresten achter dus voortaan gebruik ik deze tape

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 8:25 am 
Moderator
Moderator

Dure les geleerd, maar je weet in ieder geval dat het aan de tape ligt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 15:20 pm 

het scheelt dat het geen opdracht was haha, of als ik een hele set had moeten spuiten, zou wel erg lullig zijn geweest... gewoon weer overnieuw beginnen en wie weet wordt die dit keer nog mooier :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 maart, 2013 22:56 pm 

Fijn dat het opgelost is. Zelf gebruik ik de gele KIP tape. Na het aflakken van een helm heb ik geen problemen gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 12:42 pm 

okay Edwin, maar ik gebruik ook die gele KIP tape, wat raar zeg, dat het bij jou wel goed gaat en bij mij niet haha, nu snap ik er helemaal niets meer van :P , maar het probleem is opgelost en vanaf nu zal het wel goed gaan lijkt mij

mvg shovelhead1998

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur