https://www.TopAutoonderdelen.NL/ www.AUTOdoc.nl
Het is nu ma 22 jan, 2018 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginnersvragen
BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2014 18:07 pm 
Offline

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 21:36 pm
Berichten: 3
Hoi Allemaal,

wie kan mij helpen met het volgende. heb het al enkele keren gezocht maar niks echt iets over gevonden wat me duidelijk is

1.)als ik kleur wit gebruik of andere kleur . En die gedaan te hebben wil ik overgaan naar een andere kleur. hoe halen jullie die eerste kleur eruit. spuit je hem zover mogelijk leeg??
gebruiken jullie water om hem te reinigen of met iets anders. want als ik het met water doe ben ik haast 10 a 15 minuten bezig om hem goed te reinigen en al het vocht eruit te krijgen

2.) Is het inderdaad goed om je airbrush pistool in een ultrasonischbadje te leggen.( uit elkaar) dit met water of andere vloeistof

3.) Als ik een lijn wilt spuiten begin ik of eindig ik haast altijd met een stip/dot komt dit doordat ik te langzaam de hendel dicht gooi (verf stopt)

er zullen vast nog meer vragen zijn. maar ben me eerste uren flink bezig geweest lijnen te spuiten en stipjes te zetten om de hendel onder de knie te krijgen.

Greets ronald,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnersvragen
BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2014 19:10 pm 
Offline

Geregistreerd: vr 08 jun, 2012 19:43 pm
Berichten: 169
Woonplaats: Reusel
Hoi Ronald,

1.) Wat ik doe als ik van kleur wissel is het volgende:
- Spuit leegspuiten
- 2 a 3 keer een paar druppels water erdoor spuiten om de grootste hoeveelheid verf te verwijderen.
- Bij wat dikkere verf met een vochtige wattenstaafje eventuele verfresten verwijderen.
- Als het echt een hardnekkige kleur is, vooral wit is lastig schoon te maken, wat airbrushcleaner doorspuiten en met een penseeltje het cupje schoonmaken. Sommigen mensen gebruiken ook wel ruitenreiniger. Als je dit gebruikt, zorg er dan wel voor dat je ammoniak vrije ruitenreiniger gebruikt anders kan het je airbrush aanvreten.

2.) Zelf heb ik geen ultrasoonbadje. Wel weet ik uit ervaring dat ik meer nozzles en naalden heb versleten door overijverig schoonmaken van mijn airbrush dan van de kilometers die ik er mee heb gemaakt. Haal hem dan ook niet uit elkaar als het niet nodig is. Je zult de eerste niet zijn die de nozzle of naald uit z'n vingers laat glippen en die dingen vallen natuurlijk altijd met de punt op de grond. Eens in de zoveel tijd in de ultrasoon is zeker niet verkeerd aangezien je er vuil mee kunt verwijderen waar je ander moeilijk bij kunt. Weet wel dat er een groot verschil zit in een goede (industriele) ultrasoon reiniger en cheapass model van bijvoorbeeld de Kruidvat. Frequentie waarmee het ding trilt is het grootte verschil.

3.) - Als je een beginner bent kan dit aan je techniek liggen. Belangrijk is om te blijven bewegen met je airbrush. Als je stopt met bewegen maar nog wel verf geeft krijg je uiteraard een stip. Veel beginner hebben de neiging langzamer te bewegen aan het einde van de lijn waardoor je lijn steeds donkerder wordt met een stip aan het einde. Blijf bewegen en het komt vanzelf goed.

Mocht dat niet helpen zou het ook aan je airbrush / verf kunnen liggen. Als de naald de nozzle niet goed afsluit kan je dit effect ook krijgen. Dit kan weer verschillende redenen hebben.
- Je hebt mogelijk last van tipdry. Maakt je naald schoon door met een vochtigwattenstaafje de tipdry te verwijderen. Zorg er wel voor dat je wattenstaafjes met een hol staafje gebruikt anders beschadig je de naald! Op deze manier maak je ook de kop van de nozzlecap mee schoon (belangrijk!).
- Het kan ook zijn dat je de naald (voorzichtig) iets aan moet duwen. Voorzichtig anders beschadig je de nozzle!
- Een andere mogelijkheid is dat je nozlzle of naald beschadigd is waardoor deze niet mee goed afsluit.
- Bij sommige airbrushes kunt je de veer sterkte instellen van de naald. Hoe strakker afgesteld, hoe sneller de nozzle afsluit.
- Wanneer je verf te dik is heb je dit ook wel eens. Probeer je verf eens (verder) te verdunnen.
- Je zou eens wat met de lucht druk kunnen spelen. Voor acrylverf zou 1.8 tot 2.0 bar een mooi begin zijn mits je verf doorverdund is.

Hoop dat je het hiermee opgelost krijgt. We horen het wel!

Groeten, Mark

_________________
• "It's time to kick ass and chew bubblegum and I'm all out of gum!"
• Airbrushing sinds 2012.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnersvragen
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 16:07 pm 
Offline

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 21:36 pm
Berichten: 3
Bedankt voor je reactie,

1.) dat met water doe ik al alleen soms blijf er toch ergens vochtduppeltje zitten. dus langer schoonblazen. ruitenreiniger kan ik wel eens proberen. en ik zal letten op de inhoudt ervan. wattenstaafje is goeie tip ga ik zeker proberen.

2.) okeej dus minder vaak uit elkaar halen ivm schade aan je onderdelen. en ja je heb gelijk over de hertz. ene trilt op de juiste manier en andere niet

3.) dit gaan we zeker oefenen veel oefenen. misschien dat ik maar eens een ezel ga halen dan staat me werkoppervlakte schuin of recht inplaats van op me werktafel plat
en zal eens me naald inspecteren of er geen schade aan zit


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling