Het is nu wo 14 nov, 2018 2:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2009 21:56 pm 
Moderator
Moderator

auto air ( de oude serie)
gebruikte ik in eerste instantie om high lights te spuiten in mn werk,
Omdat deze zo ontzettend goed dekkend is.
ik had wat meerdere kleuren aangeschaft om op een helm te spuiten.
Erg dikke stroop maar goed te verdunnen met reducer van auto-air.
Waar je heel goed op moet letten bij dit verf systeem is dat hij echt verwarmt moet worden met een föhn.
anders hecht hij echt niet goed.
Maar voor mij werkte het niet goed genoeg op een harde ondergrond.
Afplakken is een crime , je trekt erg snel de verf mee los, dus dat was vloeken met die helm.

Auto borne (nieuwe serie)
Heb ik alleen het wit nog maar van gebruikt, maar spuit heel erg goed met de vernieuwde reducer
van auto-air.
Veel minder tipp-dry als de oude serie.

grtz Twan

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2009 22:16 pm 
Moderator
Moderator

geen ervaring mee

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2009 14:49 pm 

Auto Air is niet de meest handige verf, maar wanneer je ermee leert omgaan heeft het wel voordelen. Een van de voordelen is dat deze lijn van createx enorm veel kleuren heeft en ook speciale effectkleuren, denk aan verschillende metallics, parelmoer, kameleon, glitters etc etc. Daarom is deze verf goed geschikt voor custom painting. Nadelen zijn dus dat je ermee moet leren omgaan, want het is niet het meest makkelijke mee te spuiten. Je moet het namelijk in dunne lagen opbrengen (een nevellaag ipv nat dekkend) en tussen de lagen met een fohn verwarmen. Dit bevordert de hechting. Hechting is wel belangrijk wanneer je ooit tape gaat gebruiken over Auto Air :evil:
Wanneer je de metallics enzo gaat spuiten, pak dan een wat grotere airbrush (0.5 mm) of mini verfspuit (0.8mm - 1.0mm), anders raakt je airbrush geheid verstopt. Maar dat staat ook op de potjes zelf.

Sinds kort heb je ook de AutoBorne series van AutoAir. Dit zijn alleen effen kleuren. Ik heb alleen zwart/wit gebruikt in combinatie met de nieuwe verdunner: 4011 reducer. Mijn ervaring is dat dit super spul is. Werkt perfect zelfs door de kleinste nozzels, en dus geschikt voor detail airbrushwerk. AutoAir raadt bij deze verf wel aan een goed spuitmasker op te zetten. Ik denk zelf dat deze verf overeenkomsten heeft met de moderne watergedragen autolakken en die zijn ook niet zo gezond.

Auto Air is in mijn ervaring een goed alternatief voor autolakken bij toepassingen als custom painting. Gebruik de nieuwe reducer (ipv water) voor alle verf want deze laat het beter vloeien. Gebruik de normale AutoAir voor de leuke effectkleuren. Voor het fijne airbrushwerk pak je de AutoBorne series. Voor meer info en de technische bladen verwijs ik je naar de website van AutoAir: http://www.autoaircolors.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2010 17:30 pm 

Inderdaad, zoals Dennis zegt is het verf met een handleiding.
Voor mij zijn de grootste voordelen dat het een goed alternatief is voor autolakken en het brede kleuren assortiment.
Naar mijn idee zijn de kleuren intenser dan van Schmincke, maar dat kan ook zijn omdat ik Schmincke hoofdzakelijk op karton gebruik.

Ik vind van deze verf de dek-kracht van de zwart tegenvallen. Gisteren spoot ik nog in een eindstadium zwarte haren met semi-opague zwart en er gebeurde niet zoveel. Ik had de verf niet extreem verdund want ik spoot met 0.6 (mijn 0.4 is waarschijnlijk kapot, blijft verf geven) en 0.2 is wat te klein voor AA.

Onlangs heb ik het kleurstalenboek van AA besteld. Iemand enig idee waar de sterretjes voor staan op de bladzijde met de kleine kleurstalen? Het hele assortiment zit er niet in, maar je krijgt een heel goed idee van de effecten (de kameleon kleuren zijn zo gaaf!).

Ik ben van mening dat als je met custom paint aan de gang wil, deze verf wel eentje is om uit te proberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2011 22:00 pm 

Sander schreef:
Inderdaad, zoals Dennis zegt is het verf met een handleiding.
Voor mij zijn de grootste voordelen dat het een goed alternatief is voor autolakken en het brede kleuren assortiment.
Naar mijn idee zijn de kleuren intenser dan van Schmincke, maar dat kan ook zijn omdat ik Schmincke hoofdzakelijk op karton gebruik.

Ik vind van deze verf de dek-kracht van de zwart tegenvallen. Gisteren spoot ik nog in een eindstadium zwarte haren met semi-opague zwart en er gebeurde niet zoveel. Ik had de verf niet extreem verdund want ik spoot met 0.6 (mijn 0.4 is waarschijnlijk kapot, blijft verf geven) en 0.2 is wat te klein voor AA.

Onlangs heb ik het kleurstalenboek van AA besteld. Iemand enig idee waar de sterretjes voor staan op de bladzijde met de kleine kleurstalen? Het hele assortiment zit er niet in, maar je krijgt een heel goed idee van de effecten (de kameleon kleuren zijn zo gaaf!).

Ik ben van mening dat als je met custom paint aan de gang wil, deze verf wel eentje is om uit te proberen.
Twan schreef:
auto air ( de oude serie)
gebruikte ik in eerste instantie om high lights te spuiten in mn werk,
Omdat deze zo ontzettend goed dekkend is.
ik had wat meerdere kleuren aangeschaft om op een helm te spuiten.
Erg dikke stroop maar goed te verdunnen met reducer van auto-air.
Waar je heel goed op moet letten bij dit verf systeem is dat hij echt verwarmt moet worden met een föhn.
anders hecht hij echt niet goed.
Maar voor mij werkte het niet goed genoeg op een harde ondergrond.
Afplakken is een crime , je trekt erg snel de verf mee los, dus dat was vloeken met die helm.

Auto borne (nieuwe serie)
Heb ik alleen het wit nog maar van gebruikt, maar spuit heel erg goed met de vernieuwde reducer
van auto-air.
Veel minder tipp-dry als de oude serie.

grtz Twan

Even een tip als het gaat om te voorkomen dat de verf los trekt :
spuit een tussenlaag met transparant basecoat sealer van autoair over de laatste laag die je wil gaan beplakken .
Als er dan iets loskomt is het de transparante laag en niet je net gemaakte specialpaint.
Veel plezier met deze tip
groetjes Airbrushjan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2011 22:24 pm 

airbrushjan schreef:
Sander schreef:
Twan schreef:

Even een tip als het gaat om te voorkomen dat de verf los trekt :
spuit een tussenlaag met transparant basecoat sealer van autoair over de laatste laag die je wil gaan beplakken .
Als er dan iets loskomt is het de transparante laag en niet je net gemaakte specialpaint.
Veel plezier met deze tip
groetjes Airbrushjan

Bedankt voor de goede tip!

Ik kwam toevallig vorige week dit kanaal tegen:
http://www.youtube.com/user/CreatexColorsCo#g/u
Hierin legt Simon Murray uit hoe je de verschillende lijnen van Auto Air kan gebruiken.
Vond het wel toepasselijk voor dit topic. Je moet alleen wel Engels kunnen verstaan om het te volgen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur