Het is nu ma 19 aug, 2019 12:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 0:40 am 

Haal eens een potje Autoborne en Auto air verdunner, dan merk je wel het verschil in spuiteigenschappen. Ik las dat je spuiter bent, watergedragen autolakken spuit ook prima. Createx is dik pigment, bedoeld voor t-shirt spuiters met een 0.5mm airbrush.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 18:55 pm 

ok bedankt voor de info,
zal een potje aanschaffen.
heb hier thuis ook aardig wat soorten autobase staan en candy potjes alleen deze zijn niet water gedragen.
alles wat ik op mijn werk ook gebruikt is met oplosmiddelen maar de 2k lakken zijn denk ik niet geschikt hier voor.
denk als ik deze zo verdun tot ze goed spuiten dat er bijna geen pigmenten overblijven.

in ieder geval ga ik even proberen de auto base te spuiten of de kameleon lak die ik nog heb en op internet een flesje bestellen zoals je aangaf :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 22:37 pm 

2k lakken geen ervaring mee met de airbrush, ik spuit al mijn custom spul met standox basislak (conventioneel). Niks werkt lekker/makkelijker dan autolakken, zeker niet voor custom painting, vind ik. Makkelijk spuiten, snel droog, geen gezeik met tapen, goed te ontvetten, airbrush (die hiervoor geschikt is) is snel schoon te maken. Meestal verdun je voor airbrush 2x zoveel dan aangegeven voor de grote spuit. Voor standox staat 2:1 dus verdun ik minimaal 1:1 voor 0.3mm airbrush. Soms meer, ligt eraan wat je doet. Soms wil je de verf langzaam opbouwen of hele transparante lagen en schaduws zetten (dat is sowieso makkelijker door het te mengen met transparante base). Waterbasisverven ook niet verkeerd, dan zit je niet met schoonmaken met thinners, afzuiging, koolstofmaskers etc.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur