Het is nu wo 14 nov, 2018 2:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: plotter of niet???
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2012 19:26 pm 

Hallo allemaal.

ik krijg nu al wat opdrachten binnen en heb eigenlijk een snijplotter nodig voor letters en dergelijken.
heeft iemand ervaring met snijplotters, of het met de hand uitsnijden van letters, of iets anders (tips oid)?
wat zou een geschikte snijplotter zijn? Ik ben geen professioneel, dus het is puur voor hobby en af en toe voor een opdracht (helmen, motoren, etc).
ben benieuwd!!!

mvg shovelhead1998 :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel: Re: plotter of niet???
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2012 22:33 pm 

shovelhead1998 schreef:
Hallo allemaal.

ik krijg nu al wat opdrachten binnen en heb eigenlijk een snijplotter nodig voor letters en dergelijken.
heeft iemand ervaring met snijplotters, of het met de hand uitsnijden van letters, of iets anders (tips oid)?
wat zou een geschikte snijplotter zijn? Ik ben geen professioneel, dus het is puur voor hobby en af en toe voor een opdracht (helmen, motoren, etc).
ben benieuwd!!!

Euh...even wat moeite doen, 9 pagina's lang...

search.php?keywords=snijplotter&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

http://ice-airbrush.be/

"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten."

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 nov, 2012 3:51 am 

Hoi Shovelhead

ikzelf heb een snijplotter en gcc expert 24 en moet zeggen ben er tevreden van ,alleen kan hij geen papier snijden en met mylar weet ik het nog niet ,
maar daar ik ben aan het denken om een Silhouette Cameo (nu te koop voor 299,95€) en de snijsoftware is gratis en heb die al getest ziet er veel belovend uit ,
te kopen want die snijdt wel in papier en karton en kan dus normaal ook denk ik de mylar
sheet snijden .

Ik snij nu ook mijn sjablonen met de hand (ben nog maar net bezig) maar krijg niet altijd mooie rondingen,maar als je projecten doet voor echte vreemde opdrachtgevers
zou ik toch denken over een snijplotter .

Hier is iemand van het forum die zulke snijplotter nieuw verkoopt van het merk Silhouette Cameo ,mss kan je daar ook wat inl vragen .

Groetjes
Skullsbrusher

Ice schreef:
shovelhead1998 schreef:
Hallo allemaal.

ben benieuwd!!!

Euh...even wat moeite doen, 9 pagina's lang...

search.php?keywords=snijplotter&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 nov, 2012 8:32 am 
Moderator
Moderator

ik heb je topic even verplaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 17:41 pm 

Ik heb al gelezen dat de Silhouette idd Mylar kan snijden.
Mijn vraag is aanvullend eerder: war kan ik die Mylar sheets krijgen?

Dominiek
--
Voorheen sproeide ik maar wat rond met een Badger 150, sinds 1/12/12 eindelijk een H&S Infinity in de hand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 18:44 pm 
Moderator
Moderator

lion art

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 22:42 pm 

airbrush-services-almere

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 10:54 am 

http://www.airbrushwinkel.nl/index.php? ... 61&lang=NL

vrij makkelijk overal te krijgen bij de airbrushwinkels/shops

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 16:35 pm 

De silhouette van +- 300 euro is perfect voor afentoe een spuitsjabloon of stencil snijden vind ik. Op en neer rijden voor laten plotten, vaak lange tijd dat je erop moet wachten omdat de snijplotter in gebruik is, de prijs etc.. nu thuis in 10 minuten klaar met wat belettering snijden, een van de beste uitgaven die ik heb gedaan en nog geen problemen mee. Je kan ook stickers mee gaan snijden en flex voor t-shirts dus je kan er meer mee dan logo's spuiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 22:20 pm 

Dennis,
Snij je ook in Mylar en wat is je ervaring hiermee?
Ik heb al veel goede kritieken gelezen van dit plottertje.

Dominiek
--
Voorheen sproeide ik maar wat rond met een Badger 150, sinds 1/12/12 eindelijk een H&S Infinity in de hand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 13:57 pm 

Hoi ExSerCo

De silhouette Cameo is een zeer goede plotter ,ik heb hem nu intensief 1 maand aan het gebruiken ,en heb er geen mylar mee gesneden ,
maar wel zo van die lamineersheets die je warm maakt voor bevoorbeeld en papier tussen te steken .
en zelfs dat snijdt hij zeer goed uit ,verder vinyl denk nu ongeveer een 50 meter gesneden en blijft mooie rondingen en detail uitsnijden .
ook heb ik er al gewoon printer papier van ongeveer 160 gr mee gesneden en licht karton ,steeds blijft de silhouette me verbazen ,tegenover mijn gcc plotter en mijn roland cam1 plotter.

De software die bijdeze plotter is gewoon goed en simpel te begrijpen daar hij ook kan vectoriseren ,daar heb ik eerst voor mijn gcc en roland de flexi sign pro moeten kopen voor die plotters en ben daarbij en paar duizend euro voor kwijt .

Kan alleen je de silhouette maar aanraden en zekers voor die prijs van 300 € ,Lion-Art verkoopt deze plotters ook .

De silhouette snijdt tot minimum 3mm hoog letters en cijfers .

Mocht je hulp nodig hebben roep je maar .

Mvg
Skullsbrusher

ExSerCo schreef:
Dennis,
Snij je ook in Mylar en wat is je ervaring hiermee?
Ik heb al veel goede kritieken gelezen van dit plottertje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 23:30 pm 

Dank je, Skullbrusher.
Kan er eens iemand enkele vb'tjes tonen in detail van rondingen en cirkels, die hij zelf met de Cameo heeft gesneden?
Ik ben zinnens zo'n toestelletje aan te schaffen, maar wil 100% zeker zijn van het resultaat.
Heb in het verleden al zoveel gelezen dat mensen teleurgesteld zijn van hun eigen resultaten, t.o.v. die ze tonen bij de producent zelf.

Dominiek
--

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 4:03 am 

Hoi ExSerCo

ik zal eens en paar voorbeelden maken en laten uitsnijden in papier of sticker of van die laminaatsheet ,als ik er nog van heb ,maar allezins
als het niet zo goed lukt als bij de fabriek ligt het nogal dikwijls aan jezelf ,wil zeggen als jij slechte tekening in het zwart-wit laat vectoriseren ,
moet je ook zorgen dat je lijnen recht en gebogen lijnen ook echt gebogen lijnen zijn ,daarom dient die vectorisatie tool in je software ,en de vectorisatie
is ook digitaliseren van je lijnen naar een plotter taal zodoende je silhouette dat kan snijden wat je vraagt en zelf gemaakt hebt .

voorbeeld 1 sticker vinyl gesneden met silhouette cameo
Sorry voor de witte vlekken is maar suikerpoeder was oliebol aan het eten terwijl ik bezig was met sticker te maken .

Afbeelding

Voorbeeld 2 ook stickervinyl gesneden met silhouette camel
Afbeelding

Dit is gewoon in papier gesneden van 160 gr
Afbeelding

Mvg
Skullsbrusher

ExSerCo schreef:
Dank je, Skullbrusher.
Kan er eens iemand enkele vb'tjes tonen in detail van rondingen en cirkels, die hij zelf met de Cameo heeft gesneden?
Ik ben zinnens zo'n toestelletje aan te schaffen, maar wil 100% zeker zijn van het resultaat.
Heb in het verleden al zoveel gelezen dat mensen teleurgesteld zijn van hun eigen resultaten, t.o.v. die ze tonen bij de producent zelf.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur