Het is nu ma 19 aug, 2019 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 13:53 pm 

Maandenlang hebben we de aankondigingen hierover gehoord en lieten Dru Blair en Eddy Wouters zien wat ze met deze verf deden. Sinds enkele weken is de verf verkrijgbaar...

Ik heb een flesje zwart en een flesje reducer aangeschaft omdat ik wat problemen had met de zwarte verf van Schmincke.
Te vaak had ik last van tip-dry en spoot het onvoorspelbaar.

Het zwart van Createx lijkt helaas hetzelfde te doen... Veel tip-dry en regelmatig verstopt mijn Micron SB wat soms dan weer resulteert in een dikke vlek of spin op mijn werk... :-(
Volgens de beschrijving moet het direct uit het flesje te gebruiken zijn, zonder verdunning. Dit heb ik geprobeerd maar had ik veel tip-dry. Vervolgens heb ik getest met verschillende verdunning: eerst 2 verf op 1 reducer, 1:1, 1:2, 1:3 en 1:4.
Toch bleef ik problemen houden... (Iwata Micron SB op 1,4 - 2 bar)

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Of kunnen jullie aangeven wat ik fout doe of wat ik verder kan testen?
Ik moet namelijk wel zeggen dat ik de kleur wel erg mooi vindt. Goed zwart en naar mate je verdunt gaat ie wat richting sepia. Erg mooi voor zwart-wit portretwerk... zou dus gaaf zijn als ik dit werkend krijg.

Ik ben ook benieuwd of de andere kleuren van deze serie bevallen en of mensen al getest hebben met andere soorten van verdunning.

grtz, Patrick

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 18:44 pm 

ik heb een flesje sepia laatst bestelt om het toch even te proberen, prima verf, geen problemen, tip dry is een beetje hetzelfde als wicked.
overigens spuit het ook niet onverdunt door mijn evolution .15. het voelt voor mij teveel als wicked, ik ben niet helemaal weg van wicked dus dit is niet mijn verfmerk.

er is ook een of andere verdunner of iets uitgekomen dat het verbetert, miss kun je hier aankomen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 20:42 pm 

hoi,

is wel vreemd, ik gebruikte wicket en ja redelijk veel last van tip dry en verstoppingen
Geel/rood/blauw en wit illustration met reducer gekocht,(was opzoek naar een alternatief voor trident om dat ik niet afhankelijk wil zijn van 1 leverancier)
Voor mij werkt de verf, geen verstoppingen wat tip dry met wit maar dat is normaal.

Wat mij opvalt is het verschil met gemengde kleuren, deze vallen bij wicket na een dag of 2 uit elkaar, illustration was na 2 weken nog een geheel. En wicket droogt sneller door lucht, dit merkte ik met een defecte nozzel de verf droogde in de cup door de belletjes!
Wicket heb ik met illustration gemengd als test en volgens mij zijn de eigenschappen van wicket in deze dominant.

Ik gebruik zelf een infinity met .2 setup.

Dit zijn mijn ervaringen.

Gr Mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2013 7:23 am 

Hoi,

Vreemd dat je problemen hebt met de createx illustration colors. Ik heb met één van de test-batches gewerkt (batch B ) en ondervond geen problemen. Integendeel, ik vond het toen al één van de beste verven waar ik al mee gewerkt had. Aangezien ze tot, ik denk, batch E of F zijn gegaan zal ze alleen nog maar beter geworden zijn. Ik had wel geen reducer maar gebruikte gedemineraliseerd water al dan niet met een druppeltje propyleen glycol toegevoegd.

Ik heb ook nog nooit en met geen enkel merk verf problemen met zwart gehad. Het enige probleem-pigment voor mij is titanium wit maar dat is inherent aan het pigment.

Met elk merk is het altijd wel even zoeken hoe je er mee moet werken. Welke druk, hoeveel en met wat te verdunnen,... maar eens je het door hebt heb je meestal geen problemen meer.

Dit is echter alleen maar mijn ervaring en ik besef dat ik je hier niet echt mee help.

Groetjes,

Jos

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2013 8:46 am 

Toen ik het topic opende had ik 2 avonden met de verf gewerkt. Na de eerste avond had ik de Micron nog een tijd in de ultrasoonreiniger gedaan om zeker te weten dat het niet aan een vervuilde spuit lag. De tweede avond bleek er niets veranderd en heb dus een hele avond lopen vloeken en tieren...

Gisteravond voordat ik begon de spuit weer uit elkaar gehaald, alles nogmaals gecontroleerd, schietgebedje gedaan en voor de zekerheid herhaald, tot 10 geteld en weer aan de slag gegaan.

Spuit gevuld met 2 druppels reducer op 1 druppel verf en.... geen problemen... :shock:

Pas na een uurtje of 2 met veel detailwerk begon de spuit weer een beetje vreemd te reageren en duurde het even voordat de verf op gang kwam. Moest dus net even de trigger verder opengooien voordat er iets gebeurde.
Dat vind ik op zich niet vreemd... na een hoop detailwerk (lage druk, veel trigger heen en weer) verwacht ik dat er sneller vuil ophoopt dan wanneer je de spuit lekker door laat blazen.

Als dit zo blijft ben ik tevreden. Zoals eerder gemeld vindt ik de kleur mooi en vooral gummen gaat fantastisch.
Ga vast een lijstje maken met kleuren die ik er bij wil hebben (de hele set in 1 keer is een beetje teveel geld).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur