Het is nu ma 21 okt, 2019 19:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2014 12:27 pm 

Hoi!
Ik ben illustratrice, en helemaal nieuw in de airbrushwereld.
Ik heb ontdekt dat er op internet zoveel te lezen is hierover, dat het erg moeilijk is om materiaal uit te kiezen. Zoveel keuze!
Dus ik hoop dat ik hier wat tips/hulp kan krijgen bij het kiezen van m`n eerste materiaal.

Ik wil muurschilderingen maken, voornamelijk voor kinderkamers.
Ik vroeg me af welke verf hier geschikt voor zou zijn, welke merken gebruiken jullie?

Ik zou het overigens ook handig vinden als de lucht die eraf komt niet al te heftig chemisch is, zodat er redelijk snel weer in zo`n kamer geslapen kan worden. Net als wanneer je met acrylverf zou 'schilderen' met kwasten, dan kan er dezelfde avond nog onder geslapen worden.

Graag wat tips en advies, ik zou er heel erg blij mee zijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer :) Haha
Ik heb trouwens dezelfde vragen over welke compressor en pennen ik aan zou moeten schaffen. Maar dan zit ik in het verkeerde subforum geloof ik. :)

Oh en als ik de airbrush wil gebruiken voor vrij werk op doek en paneel, laat zeggen 'kunst', welke merken zijn dan aan te raden? Iets waarmee je gedetailleerd kan werken en een natuurlijke uitstraling heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2014 15:29 pm 
Moderator
Moderator

molotow is een grafitty merk wat heel goed dekkend is en niet al te duur( in verhouding meer verf in verpakking als andere merken, per ml is deze dan een stuk goedkoper)
zie:
viewtopic.php?f=5&t=2302

verder kun je alle merken gebruiken op de muur, ik over het algemeen de verf op die ik niet fijn genoeg
vind werken voor het gewone werk, schilderijen ed.
Als ik verf zou moeten kopen zou ik molotow kiezen.

compressor, zou ik een wat lichtere kopen omdat je hem steeds mee moet sjouwen
zie:
viewtopic.php?f=4&t=2188

met pen bedoel je waarschijnlijk airbrush pistool, de Iwata eclipse HP-Cs is denk ik het meest all-round en geschikt voor
muurschilderingen.
zie:
viewtopic.php?f=4&t=2187

dit is echter mijn ervaring, iemand anders denkt er waarschijnlijk helemaal anders over.

ik zou zeggen betreffende de verf, koop van een een paar verschillende merken een potje en probeer het, als je de verf niet
fijn vind, dat staat er maar 1 potje in de hoek. als je een complete kleurenreeks koopt, kan het zijn dat je deze in de hoek zet

Vergis je er niet in, het is een moeilijker stuk gereedschap als je denkt.
Het is niet zo als je kan schilderen, dat je ook kan airbrushen.

suc6

grtz Twan

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur