Het is nu wo 20 nov, 2019 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2010 11:48 am 

Pauluss schreef:
hallo allemaal.

zoals ik zie dat er menige Candy van auto air spuiten,en dan kij na inhoudt 120ml.is dat dan niet beter dat je de kandy's van HOK gebruikt, denk dat daar niet veel prijsklasse in zit.
ben ma een beginneling. heb diverse flesjes van hok en spuit wel heerlijk.
heb verder 2k lakken en betaal daar voor een liter net zoveel voor als ik voor 120 ml KK

vanwege ik ook veel met 2k lak eens spuit. mochten jullie eens een foto zien wat ik gespoten heb met 2k Hemelsblauw dan zal ik die hier effe neerplaatsen.

Ik denk dat de reden waarom mensen AA gebruik ipv van HOK is omdat AA waterbasis is en HOK oplosmiddelen bevat. Niet iedereen heeft zin en de middelen om met HOK aan de slag te gaan. AA is een goede vervanger, alleen de candy's zijn inderdaad niet zo transparant als de candy's van HOK, dus je kan nooit een echte candylak spuiten met AA. Je kan wel een candy-achtig effect krijgen door transparante lagen van AA candy pigment over een metallic te spuiten, maar het zal nooit zo diep zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 okt, 2010 13:31 pm 

een spuitmasker A1 is max 40 uur te gebruiken maar in praktijk is dit vele malen langer.
hoe je het kan merken dat deze verzadigt is of raakt is als je een smerige lucht ruikt ( verdunning etc)

zelf doe ik op mijn werk omdat ik niet 40 uur per week sta te spuiten soms wel een maand met een filter.

misschien een tip om op ebay.de van die duitse zaken een blik autolak te bestellen.
daar zijn ze voor enkele 10tjes alleen let wel op deze zijn vaak vrij sterk verdunt maar met de airbrush is dat niet zo een probleem aangezien je toch meerder lagen aanbrengt voor t gewenste effect

ik heb zelf hier mijn kameleon lak vandaan gehaald , vergeleken met de "echte" sterke versie is de kleur wel iets intenser maar daar is de prijs ook naar want 1 liter kameleon had ik 90 euro voor betaald en in een lak zaak zit je snel op 5 a 600 euro de liter.

just my 2 cents :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2010 23:39 pm 

ik lees alles met veel belangstelling vooral over het gebruik van spuitmaskers maar is het jullie ook bekend dat thinner gedragen lak het best wordt opgenomen via je ogen dus een bril is zeker geen overbodige luxe.
ik heb toen de recessie ons parten speelde Bij Scania Meppel (onderdelen spuiten)gewerkt en daar een cursus mogen volgen van Hodije
http://www.hodijcoatings.nl/index.php?p ... g+met+verf
en daar werd met nadruk verteld dat je ogen veel van je spuitnevel op kan nemen.
alleen een masker is dan niet meer genoeg :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 1:50 am 

Afzuiging is eigenlijk het beste he. Maar dat gaat niet altijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2010 21:33 pm 

handschoenen spuitmasker bril spuitoveral etc etc PBMS
maar je kan het ook te gek maken natuurlijk.
de nevel die amper van airbrush afkomt ik denk dat je daar je niet al te druk om moet maken
spuit je met een hvlp of ander pistool ja das een ander verhaal.
op t werk heb ik wel een bril op maar deze zet ik alleen op als ik in een kast ga spuiten als het terug waait voor de rest neemt de afzuiging zijn werk op zich.
maar klopt wat je zegt het komt ook in je ogen en op je huid en je huid neemt het ook op
ik dacht dat de meeste thinners binnen enkele seconden door je huid in je bloed opgenomen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2010 3:00 am 

Vanavond begonnen met de House of Kolor lakken en potjes auto lak die ik gekocht had
Merk is Sikkens en is conventioneel.

Behalve dat het schoonmaken toch een stuk makkelijker gaat dan met water gedragen lakken is het vergeleken met de Createx die ik gebruikte echt super om te spuiten.
Ik vind de createx pure prut even grof gezegd als je met autolak hebt gespoten en amper tot eigenlijk nog niet meegemaakt tip-dry en met createx achter elkaar.

of ik had een hele goede dag te pakken :)

Lesonal - watergedragen ging prima te verspuiten
Sikkens - Conventioneel (thinner gedragen)

ow masker en bril toch wel aangeraden , had niet verwacht dat er zoveel nevel af zou komen
de water gedragen versie ruik je natuurlijk amper dit is wel even wat anders zonder afzuiging te spuiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2010 21:52 pm 

hoi

ik heb wit en zwart standox lak op waterbasis , goede verf maar vin de juist verhouding niet :-(

moet wel zeggen dat ik geen reuk hinder heb enkel bij grote hoeveelheid .

groeten

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 dec, 2010 16:37 pm 

meestal is het spuitklaar zo een blik, ik doe er bij mijn watergedragen lak een aantal druppeltjes water bij, gewoon even test spuitje geven op een papiertje ofzo of het een beetje goed gaat.
staat niet echt zoveel druppels voor bepaalde hoeveelheid lak volgensmij.

en idd als je wat grotere vlakken wilt vullen dan begint het toch best te walmen en stinken met conventionele lak helemaal
succes ermee

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2011 19:41 pm 

Spuit er soms iemand met Dupont lak ?

Zoja welke type lak van Dupont is dan het best voor airbrush ?

Groeten
Marc

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2011 20:07 pm 

Ja ik, ik spuit met dupont welliswaar omdat ik dat gewoon kan meenemen vanaf me werk/stage maar het spuit veel beter als die watergedragen rommel vind ik)
maar wat bedoel je met welk type?
ik doe gewoon 25% verdunner (thinner) en 15% verharder
Vinny

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2011 20:58 pm 

spuit je met centari 600 of centari 6000
gebruik je ook blanke lak van dupont ?

werk je soms bij dupont dordrecht? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 8:39 am 
Moderator
Moderator

vinny-r schreef:
ik doe gewoon 25% verdunner (thinner) en 15% verharder
Vinny

misschien een tip, neem basislak ipv 2k lak, dan heb je geen verharder nodig, en kun je gewoon met thinner verdunnen
en met blanke basislak je verf transparanter maken. En is niet zo vervelend schoon te maken als het ff per ongeluk
opdroogd in je spuitje

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 9:49 am 

de centari's zijn basislakken en verdunbaar met thinner .

deze zijn basecoats en worden normaal afgewerkt met blanke lak ( vernis + verharder )

misschien mijn vraag wat duidelijker stellen .

gebruiken jullie de centari tints die dat ze op de mengbanken gebruiken bij de carroserie bedrijven .

de benaming centari 600 of 6000 is eigenlijk een mengeling van deze tints samengevoegd met binders .

nu ik denk voor airbrush dat deze binders er niet bij moeten ? ga ik is navragen bij de juiste persoon .

Ik ken wel de autolak , maar om het te gebruiken met een airbrush is het totaal nieuw voor mij .
dus mensen die hier mee werken , alle tips welkom

Groeten
Marc

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 14:10 pm 

Hoi Marc,

Ik heb overlaatst nog gewerkt met autolakken met binder.
soms kan je bij bepaalde kleuren er niet aan uit om deze te gebruiken omdat je verf anders niet hard genoeg word.
Dit lukte perfect met men h&s evolution, moet wel zeggen dat bij sommige kleuren het uitschonen van je ab wel een tijdje in beslag neemt, maar neemt niet weg het lukt dus perfect

hoop je hier een beetje mee van dienst geweest te kunnen zijn

groetjes Blondine

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2011 14:41 pm 

hoi blondine ,

Alle tips zijn nuttig he .
Kunnen er alleen maar van bijleren :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur